AZ ELMÚLT ÉVEKBEN A II. RÁKÓCZI FERENC ÚT TERHELÉSE JELENTŐSEN NÖVEKEDETT, A FIDESZ MÉGIS TOVÁBB NÖVELNÉ!
2023. október 11-én egész napos figyelemfelkeltő akciót tartottunk a hídvám ellen, melynek során forgalmat számláltunk.
Saját számlálásunk alapján 18161 jármű hajtott el a II. Rákóczi Ferenc út és a Tejút utca kereszteződésében (14 070 személygépjármű, 3537 teherautó/kamion, 376 autóbusz, 178 motor), ami körülbelül közel 24000 (23 713,9) egységjárművet jelent. Az egységjármű a személygépkocsinak megfelelő terhelést okozó autóra átszámított, hivatalos forgalomszámlálásnál használatos mértékegység.
Még inkább elképesztő az adat, ha a 2018-as hivatalos forgalomszámlálási adatokkal összevetjük, amikor is egy nap átlagosan 15 000 egységjárművet számoltak. A számok már úgy is kétharmados növekedést mutatnak, hogy míg 2018-ban ez az egész napra számolt érték volt, addig mi csak 12 óra alatt reggel 7 órától 19 óráig mértük a forgalmat.
A reggeli csúcsforgalom adatai is azt mutatják, hogy sokkal több közlekedő veszi igénybe 2018 óta a II. Rákóczi Ferenc utat. A reggel 7 és 9 óra közötti időszakban 2018-ban óránként 1350 egységjárművet számoltak, a mi akciónk során óránként több mint 2000 egységjármű haladt el ezen az úton.
Egyértelműen elmondható, hogy az ott lakók számára már-már elviselhetetlen a zajterhelés, a levegő szennyezettségéről és a közlekedési nehézségekről nem is beszélve.
A Fidesz erre mit lép? Ahelyett, hogy forgalmat csökkentene, hídvámot vezet be. Egy friss közvéleménykutatás alapján a hídvám bevezetésével az emberek nemcsak hogy nem értenek egyet, de nem is lennének hajlandóak megfizetni, tehát további növekedés várható Csepelen keresztül.
A megoldás persze komplex:
- Egyrészt nem lehet fizetős az M0-ás! A körgyűrű arra szolgálna, hogy kivezesse az autókat Budapestről, a fizetőssé tétel betereli az autókat a városba. Nem csak a déli szakaszon kéne ingyenesnek lennie, hanem az egész útvonalon.
- A csepeliek számára az M0-tól függetlenül is a 2012-ben leállított gerincút továbbépítése tudna segíteni, hiszen akkor a kamion/teherautó forgalom elkerülné végre a lakott területeket.
- A hév, illetve tömegközlekedés fejlesztése se várhat: komoly probléma, hogy sokan azért ülnek autóba Csepelen vagy a sziget többi településén, mert nem elérhető vagy nehezen elérhető a belvárosba tartó közlekedés.
Természetesen Borbély Lénárd hallgat az ügyben, nem áll ki a csepeliek mellett, hiszen fideszes helytartóként felfelé tartozik elszámolással, nem pedig az itt lakóknak.
Polgármesterként egyértelmű állásfoglalást kell adni azokról a dolgokról, amik a csepeli érdekek ellen szólnak. Ki kell egyezni a fővárossal és meg kell kezdeni végre azokat a projekteket, amik évek óta állnak! Erre a feladatra jelentkezem polgármesterjelöltként. Emellett azt is ígérem, hogy a Momentum EP képviselőivel, Donáth Annával és Cseh Katalinnal együtt fogok dolgozni közvetlen uniós források Csepelre hozásán.
21. századi közlekedést a 21. kerületnek!
Itt írhatod alá a petíciónkat: https://momentum.hu/peticiok/ingyenes-m0/
A forgalomszámlás napján történt bejelentkezéseket itt nézheted meg: