Hídvám helyett modern hévre, hidakra és főleg a 2012-ben leállított gerincút-építés folytatására lenne szükség. Az M0 fizetőssé tétele tovább fogja növelni az amúgy is elfogadhatatlan zaj- és környezeti terhelést.
A Fidesz becslései szerint „csak” néhány ezer autóst érint naponta a fizetőssé tétel. Az M0 forgalmához képest ez lehet, hogy semmi, de a mi túlterhelt csepeli közlekedésünk még rosszabb helyzetbe kerül.
Németh Szilárd és Borbély Lénárd egymás kiszorításával van elfoglalva, a csepeli Fideszből már ki is zárták Borbélyt, a budapesti Fidesz frakcióban pedig Németh Szilárdnak nincs szava. 13 éve vezetik a kerületet, együtt se tudtak semmit előrelépni a valódi problémák megoldásában, most egymás ellen hadakozva végképp nem fognak.
A Fővárossal és az Európai Unióval összefogva kell megoldanunk a közlekedés problémáit. Ezért csepeli polgármesterjelöltként, Szabó Szabolccsal közösen, vendégül láttam szerdán a II. Rákóczi Ferenc út mellett a Momentum európai és országgyűlési képviselőit, országos politikusait, fővárosi vezetőit, a szomszédos kerületek és Szigetszentmiklós képviselőit, hogy velük közösen lépjünk fel a csepeli közlekedés további rombolása ellen. Az élő bejelentkezések videói visszanézhetőek a youtube csatornámon.
A bejelentkezések mellett a Momentum csepeli csapatával reggel 7-től este 7-ig, 12 órán keresztül számoltuk a II. Rákóczi Ferenc út forgalmát a Tejút utcai zebránál. 18 161 gépjármű haladt itt át ezalatt az idő alatt, ez óránként több mint 1500 jármű. Egy átlagos szerda alapján is megdöbbentő adatokat kaptunk. Minden ötödik jármű kamion/teherautó, úgy, hogy a kisteherautókat (transportereket) személyautóként regisztráltuk, ez a 19,5% csak a ténylegesen nagy nyergesvontatókat, platós, dobozos, ponyvás teherautókat jelenti. Ahogy az ábrán is látható dél környékén az 500-at is megközelíti az óránként áthaladó teherjárművek száma.
Ha egyetértesz vele, hogy már így is sok az áthaladó jármű Csepel útjain, akkor írd alá petíciónkat: